6炎と女Flame and Women

- 101分
- 35mm・白黒
当時社会的な話題であった人工授精で誕生した子どもは母しか親としての権利を持ちえず、父にはその権利がないのではないかというラディカルな問いを投げかけ、男性優位を覆そうとした。『エロス+虐殺』など、その後の吉田作品の脚本を手がける詩人の山田正弘が初めて参加し、画面においても特徴的なハイキーのモノクロ撮影や斬新な構図が確立されはじめている。
Intended as a challenge to male dominance, this work posed a radical question about a topic then the subject of intense social debate: namely, in the case of a child born through artificial insemination, what if parental rights belonged solely to the mother? The work marked Yoshida’s first collaboration with poet Masahiro Yamada, who later wrote scripts for many of his works including Eros + Massacre, while also beginning to establish elements of Yoshida’s distinctive visual style, such as his use of high-key black-and-white cinematography and innovative compositions.
1967(現代映画社)(監・脚)吉田喜重(脚)山田正弘、田村孟(撮)奥村祐治(美)佐藤公信(音)松村禎三(出)岡田茉莉子、木村功、小川真由美、日下武史、北村和夫、早瀬操、細川俊之、金内喜久夫、松下砂稚子、関京子